úterý 11. dubna 2017

Lenora pečení chleba 2016

Informace o pečení Pečení chleba v obecní peci. Tradiční lenorské placky, housky a samozřejmě výtečný chléb. Poslední sobotu v měsíci, nezůstávejte doma za pecí. Sloužila nemajetným občanům, kteří neměli dost peněz na to, aby si mohli doma vybudovat pec vlastní.


Na pečení se většinou domluvilo více rodin najednou, aby ušetřili na palivu.

Letos naposledy v sobotu 26. Silvestra se tu bude péct v historické peci. Pekař Augustin Sobotovič a jeho pomocníci zachovávají tradici pečení chleba , ale také housek, koláčů a proslulých lenorských česnekových placek. Leží ale v šumavské vísce - dnes především turistickém středisku pod Boubínem nedaleko Vimperka. Nabízí příjemné ubytování v útulných pokojích, posezení u pece na pečení chleba a odborně vedenou dílnu - sklářskou a řezbářskou.


Půjčovna lodí Votus je jedním z hlavních sponzorů této velmi oblíbené akce. Program bude zábavný a bude i hodně zábavných soutěží o ceny.

V multifunkční peci Gustao upečete pizzu, chléb i maso. Po sejmutí vrchlíku na ní můžete vařit v pánvi Wok a po sejmutí prstenců grilovat na roštu nebo litinovém plátu. Odeslat e-mailem BlogThis! Zděná obecní pec na chleba z 1. V letní sezóně zde lenorští pořádají každou poslední sobotu v měsíci veřejné pečení chleba , koláčů, housek a lenorských placek. Nenechte si ujít tradiční netradiční veřejné pečení chleba (ale i koláčů, houstiček a lenorských placek).


Nejznámější a nejatraktivnější p. Lievito Madre (LM) je pšeničný tuhý kvásek, který se výborně hodí pro použití do sladkých těst. Zde uvádím nejjednodušší postup na jeho založení, pokud se do jeho výroby pustí spíše ti zkušenější, kteří mají k dispozici klasický žitný kvásek. Lenora II - v přípravě. Domácí chléb pečený v troubě recepty, které budete milovat.


Slavnosti chleba se uskuteční 5. Kváskový chleba pšenično-žitný. Když už jsem se dala na pečení tak jsem se rozhodla si péct chleba doma. Nemám domácí pekárnu, abych si usnadnila zadělávání těsta a jeho samostatné pečení.


První krok mě zavedl na různé webové stránky, kde jsem si přečetla různé návody a rady už zkušených pekařinek.

Děkujeme za Vaši přízeň. Protože Střepiny již do. Nejen, že bude chleba droždím dost cítit, ale může se mu také při pečení propadnout střed. Já pekla chleba z kila mouky (půl kila pšeničná a půl kila žitná chlebová mouka), menší nahrubo nastrouhané brambory, sůl, kmín, chlebové koření a 7ml vlahé vody a teď se podržte, já tam dal pytlíčky toho sušeného droždí :-D :-D Našla jsem totiž recept, kde se mělo dát dk kvasnic(ta kostka), tu jsem neměla, tak že dám sušené droždí. Nebude chleba moc velký ( oválný, nikoliv kulatý), když celková váha čisté mouky v bochníku bude 1kg mouky?


Nemám totiž ráda malý chleba …:-)))) První pečení snad nějak zvládnu i bez ošatky ( použiju napoprvé místo ošatky cedník), ale chci si koupit na chleba ošatku ( oválnou) a nevím, jak velkou ( dlouhou ) mám. Skoro bych řekla, že hrnec je důležitý, protože chleba pečete zpočátku přikrytý. Musela byste ho zkusit zakrýt alobalem a možná by se taky více rozjel do šířky. Když máte menší nádobu, těsto Vám při pečení nabude více do výšky. Zkuste s hrncem a pak, až to budete mít v ruce, sama uvidíte.


Rozhodně za pokus stojí! Z pověření Velké lóže pecařské se tak koná netradiční večejné pečení chleba , ale také koláčků, houstiček a lenorských placek s česnekem pod taktovkou mistra pekaře Augustina Sobotoviče a jeho pomocníků. Dovolujeme si vás pozvat na tradiční netradiční veřejné pečení chleba (ale i koláčů, houstiček a lenorských placek), které se koná 30. Do správně rozehřáté pece se potom nasázelo připravené vykynuté těsto, které si. Používá technologii služby Blogger.


Po uspořádání několika kurzů v Pecce v Náchodě a ve Světicích u Prahy jsem zjistila, že konzultace o průběhu pečení , chybám, možnost vidět celý proces pečení kvasového chleba má pro lidi, kteří na kurz přijeli, smysl. Ze začátku se mi vedlo a byla jsem s pekárnou maximálně spokojená. Ale nějak mne štěstí opustilo. Už po několikáte se mi stalo, že chléb během pečení spadnul.


Během kynutí a pečení vypadl moc hezky, ale asi vždy tak minut před koncem chleba se uprostřed propadne a takto se dopéká až do konce. Předehřejeme si troubu na 2stupňů, těsto dáme na plech , vytvarujeme z něj bochánek, posypeme semínky a kmínem a potřeme vodou s octem. Poté dáme chleba péct do trouby, během pečení můžeme potírat vodou s octem. Za půl hodinky máme hotový skvělý domácí chleba. Pečení chleba doporučuji nejprve krátce při vysoké teplotě, rozhodně nad 200°C, já dávám mezi 2a 240°C (pece na chleba v pekárnách mají cca 300°C) a po zhruba 5-minutách stáhnu na 15 ale než teplota tolik poklesne, chléb je hotov.


Kontrola poklepáním na spodek chleba - jestliže zní dutě je hotový.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky