pondělí 16. ledna 2017

Skvrny na sklokeramické desce

Vaření se obvykle neobejde bez nějakého toho nepořádku kolem a varná deska přitom bývá často kamenem úrazu. Hrnec snadno přeteče, při míchání leccos vyskočí a smažení za sebou obvykle zanechá spoustu mastných skvrn. Praskliny Škrábance jsou v naprosté většině případů způsobeny tahem varného nádobí po desce. Nemusí jít nutně o vadu nádobí samotného, stačí když se například po návratu z dovolené položí na desku hrnec, který má na dně přilepené zrnko patřičně tvrdého křemičitého písku. Na připečené skvrny již jemná houbička nestačí.


Skvrny na sklokeramické desce

Na odolné skvrny vám pomůže speciální škrabka určená pro varné desky. Tip: Škrabka má sice ostrý povrch, ale díky speciálnímu úhlu povrch nepoškodí. Na sklokeramické desce vařívám občas u známé a ještě na chalupě, kam jezdíme na hory a sem tam na víkendy.


Hm, přesně tenhle problém mám taky: sice mám nové kastroly vhodné na varnou desku, ale přesto mám škrábance a taky nevím o tom, že bych kastroly. Během vaření na desce ulpívá mastnota, zbytky jídla a také se na ni. S každým vařením skvrny více a více zasychají a na povrchu desky se. Na „ duhové “ skvrny nerezového nádobí platí citronová šťáva nebo octová voda.


Skvrny na sklokeramické desce

Přivařené skvrny na sklokeramických deskách: Sklokeramické. Ačkoli varnou desku čistím houbičkou po každém vaření, mám na desce fleky, které působí jako zapečené do desky a nedaří se mi je vyčistit. Prosím, nevíte co použít? Jsem ráda, že jste se na nás obrátila pro radu. To není špína, která by byla nějak vystouplá na tom skle, nebo jak to popsat.


A mám za to, že jsem v návodu k desce četla, čím je to způsobeno, že to funkčnosti neubere, ale čistit to nejde. Připadá mi to, jakoby deska v oněch místech, kde se vytvořily výše zmíněné stříbrné fleky, ztratila černou. Věřte,že než jsem sem napsala ,vzkoušela jsem snad vše. Electrolux Škrabka na sklokeramické varné desky.


Postará se, aby vaše skleněná, sklokeramická, indukční nebo halogenová varná deska vypadala dlouho jako. Zapečená špína, spálené mléko jsou běžné skvrny na sklokeramické varné desce. Při čištění desky je dobré být opatrný, aby jsme si desku nepoškrábali. Můžete používat různé nástroje, škrabky a pak ještě všelijakou chemii.


Nebo stačí použít osvědčený Přírodní čistič zvaný Mýdlový kámen. Funguje na všechny sklokeramické desky, je zdravotně. Obvykle bývá součástí varné desky, kterou si zakoupíte. Nepoužívejte na ni jiné škrabky nebo drátěnky, mohli byste.


Skvrny na sklokeramické desce

Správně se doporučuje umývat ji před i po vaření, protože zaschlé skvrny jdou odstranit o poznání hůře. Skvrny neodstraňujte drátěnkou ani nožem - desku byste mohli poškrábat. Jak na každodenní péči? Pokud potřebujete účinnější metodu, odstraňte skvrny speciální škrabkou se žiletkou (někdy je prodávána zároveň se sporákem). Nakonec desku vyleštěte suchou utěrkou.


Pravidelnou údržbu sklokeramické desky zvládnete s použitím kuchyňské houbičky nebo jemného hadříku. Nechte varnou desku vychladnout – varné zóny na sklokeramické desce zůstávají po vaření dlouho horké. Nezapomeňte proto desku nechat dostatečně vychladnout, než se. Mám varnou desku AKT 8bez rámečku asi měsíc a po zhruba desátám vaření se jedné z plotýnek objevily takové duhové skvrny , které nejdou vyčistit - nejsou na povrchu, ten je na dotek hladký, ale jsou hodně vidět, jakoby se tam něco vypálilo. Rozdíl mezi sklokeramickou a indukční deskou může být o dost větší, než se na první pohled zdá.


Skvrny na sklokeramické desce

Náš průvodce vám poskytne nejdůležitější informace, které oceníte při výběru indukční či sklokeramické desky, a také vám poradí ohledně čištění i zapojení varné desky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky