pátek 26. dubna 2019

Tuhý líh do letadla

Jedná se mi o let Berlín - Island (WOWair). Nesmí se ani na palubu ani do odbaveného zavazadla. Měl jsem oba, tedy jeden měl a druhý mám. Jako malý někdy cca před lety (technologie asi pokročila) jsem dostal vařič na tekutý líh , výrobce by tuším „Kovo“ něco.


Používal jsem ho dlouho ke své spokojenosti na vandrech a porovnával s kamarádem, co měl na pevný líh. Ve finále mi přišli tenkrát stejný. V Rock Pointu jsme testovali oba druhy vařičů. Vařili jsme litr studené vody do 90°C, výchozí teplota vody byla 16°C a vaření probíhalo v uzavřené místnosti, za bezvětří a teplotě 20°C.


Všechny vařiče byly puštěny na plný výkon. Výkonnost vařičů jsme vyzkoušeli za bezvětří, a s pomocí ventilátoru i za. Není skladem Přidat k porovnání. Lze jej také použít pro roztápění.


Malý, lehký a skladný vařič na tuhý líh od firmy Yate je vhodný pro tramping a turistiku. Složí se do malé krabičky. Pokud si plynový vařič vemeš do letadla , nemáš jistotu, že seženeš na místě pl. Takže do letadla bych brala po zkušenostech benzín. Líh jsme měli jako rezervu, fakt je třeba dobře zabalit.


Ale záleží na typu vařiče. Letadla - česky dabovaný trailer by Falcon filmové novinky. Léta jsem používal vařič na pevný líh který byl běžně v prodeji, značku nevím.


Potom hořící kostka najednou prskla a rozletela se do okolí. Dělaly to stále, tak jsem přešel na podobně primitivní vařič na líh tekutý. Krásně hoří, jako plynový hořák.


Vylepsil jsem jej stojanem se závětřim. Tah od spodu byl skvělý a teď, zbývalo jen vyřešit nádobu na vaření. Hledal jsem něco většího než jeden litr, našel jsem konvici na mléko. Cena super a velikost perfektní. Zapadne přesně dovnitř dřívkáče a ocelovou jehlou pak můžu regulovat výšku nad plamenem.


Dá se tak použít i tuhý líh a nebo lihový vařič. Naše hostující JOYtuberka Kateřina Bartková má pro vás návod na dokonalé líčení na cesty. Nejvyšší čas na beauty přípravu a samozřejmě na.


Varování: Hořlavá tuhá látka. Palivo pro vařič na tuhý líh. Může vyvolat alergickou kožní reakci. Abychom se rozumně sbalili do letadla , odbavím jeden velký kufr, kam se toto vybavení musí vejít.


Jelikož si budeme vařit sami a do letadla je nepřípustná plynová kartuše plynových vařičů, nabízí se možnost kartuše koupit v Norsku anebo se vybavit vařičem na tuhý líh. Pozor, do letadla nesmíte s žádnou hořlavinou, a toto platí jak pro příruční, tak pro odbavené zavazadlo. Tuhý líh koupíte v outdoor shopech anebo na pod7kilo.


Buď můžete koupit plynovou lahev až na místě, anebo propašovat pár lihových tablet. Do letadla radši s benziňákem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky