středa 13. listopadu 2019

Jak dlouho vydrží otevřené portské

Portské víno zahrnuje vcelku složitý systém výroby a skladování. Nejvíce se ovšem lidé těší na jeho konzumaci, a proto i pro tuto fázi života portského existují určité zákonitosti jak s ním nakládat před i po otevření láhve. Pravdou je, že mnohé zdroje se v informacích liší, nicméně ta základní pravidla. Jestli je to jak s normálním vínem, nebo déle či méně.


Přeci jen litr portského k posezení vypít je dost. Otevřené víno příliš dlouho nevydrží.

Vesměs je tomu tak, jako u stáčeného vína, které se má zkonzumovat do dnů. V reálu se však vše odvíjí od typu a druhu vína. Veskrze po tuto kratší dobu by se měly uchovat všechna vína. Skladování v provizoriu. Odpověď na otázku, jak dlouho vydrží víno po otevření je jeden až dva dny.


Jak vzniklo portské víno. Neříkáme, že se poté nedá pít, někdo jej bez problémů vypije i pět dní po otevření, ale víno po dvou dnech začíná oxidovat a případně se také může postupně změnit ve vinný ocet a jeho chuť se tak poměrně dost změní. Na odborném vinařském webu Wine Folly existují rady, které vám pomohou situaci vyřešit.


Předně – víno pít samozřejmě můžete pít i druhý či další den, ale pro jeho „ošetření“ musíte něco udělat.

Prosím vás, kamarádka odjela na dovolenou a já se jí mám postarat o morčata. Nikdy sem morčata neměla, proto se ptám - včera ráno odjížděli a kamarádka jim samozřejmě krmení nasypala - nebude problém. PRAHA – Říká se, že ryba i host třetí den smrdí. V době Vánoc, kdy se lednice a spíže vrchovatě plní vším možným, vám nabízíme několik dobrých rad. Bakterie se v alkoholovém prostředí nemnoží.


Kvalita vína se mění v čase a místa uskladnění. Záleží na tom, zda je víno k archivování určeno. Také octovatění již nehrozí.


Nejen fortel při čepování piva, ale také způsob konzumace zlatavého moku má zásadní vliv na to, jestli si na pivu pochutnáme, nebo ne. Zejména současné vysoké teploty jsou přitom rizikem, že se očekávaný příjemný zážitek z osvěžujícího nápoje může stát, především senzoricky, velmi nepříjemným. Pokud navíc topíte kvalitním, dobře proschlým dřívím a zajišťujete pravidelné vymetání komína, minimalizuje se riziko vzplanutí sazí, které by mohlo komín poškodit.


Dobře udržovaný systém dlouho vydrží a dlouhá léta poskytuje příjemné zážitky. Vždy mám otevřeno několi lahví najednou, některé jsou otevřené víc jak rok (pravda, některé mi vydrží sotva měsíc), navíc s malým zbytkem uvnitř (třetina lahve a méně). Místo abych rychleji dopíjel lahve kde zbývá už jen trocha, tak mám někdy tendenci si takovou lahev šetřit, zvlášť u dražších kousků, ale nikdy jsem nezaznamenal nějakou negativní změnu. Přečtěte si, jak nabíjet AirPody a jejich nabíjecí pouzdro a jak maximalizovat výdrž baterie AirPodů.


Po otevření je dobré lahev ruby dlouho neschovávat a vypít ji do pár týdnů. Dříve, než vyprchá jeho ovocnost a svěžest nebo můžete použít zbytek vína na vaření. Oproti tomu tawny vydrží díky svému způsobu vyzrávání otevřeno mnohem déle, prémiové tawny i několik měsíců.


Lehké zoxidování v otevřené lahvi na ně má stejný efekt jako dekantování.

Jinak se ale vždy přesvědčte, že otevřené víno znovu ‚zavíráte‘, korek musí být v lahvi opravdu natěsno, aby k vínu neproudil žádný vzduch. Anebo víno – ať už červené, nebo bílé – dávejte otevřené do ledničky: chladný vzduch. Já patřím k té první skupině, a proto často řeším, jak dlouho mi otevřená láhev oblíbeného pitiva, které si schovávám na horší časy, vlastně vydrží svěží a chutná. Zjednodušeně řečeno, téměř navždy.


Na rozdíl od piva, vína a dalších nápojů, destiláty se v průběhu času nekazí. Rozsáhlá diskuzní fóra pro rodiče. Těhotenství, poro miminka a batolata.


Diskuze podle narození i regionu. Až teď mě tak nějak napadlo se zeptat, jak dlouho Miso vydrží otevřené v lednici ? Nebo prostě když si koupím kilovku od sunfoodu,tak mi přijde v pytlíku,přendám to do sklenice a pak jak dlouho na to mam ho zkonzumovat ? Do ted jsem to neresil ,ale nekde jsem zaslechl,že i to Miso by se melo do nejake doby spotrebovat. U některých potravin lze najít čitelné a srozumitelné informace o podmínkách skladování, což je pro spotřebitele ideální. A nemáte někdo vyzkoušený jak dlouho takto vydrží ? Pro příště, aby jsem věděla.


Já ji totiž moc nepoužívám, jen vyloženě na ten br. Sezamový krém Tahini bez soli, je vyroben z čerstvě opražených a rozemletých sezamových semínek. Je tradiční součástí středozemní pomazánky - hummusu, v jídelníčku plnohodnotně nahrazuje máslo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky